טיפול רגשי דיאדי לחיזוק הביטחון העצמי לגילאי 3-7
אז מהו טיפול רגשי בגיל הרך 3-7?
אז מהו טיפול רגשי בגיל הרך 3-7?
טיפול דיאדי
טיפול זה הינו משולב הורה וילד ובמסגרתו ניתן מענה לחיזוק הביטחון העצמי, יצירת שיח רגשי, העצמה, קשיים בתקשורת, דפוסי התנהגות בעייתיים כמו קושי בוויסות רגשי, חרדת נטישה, פחדים וביעותי לילה, בעיות הרטבה – ועוד. מטרותיו העיקריות של הטיפול הדיאדי לאפשר להורה ללמוד כיצד לנהל שיח רגשי עם הילד ולאפשר להורה להתבונן בזמן אמת על סיטואציות שמתנהלות בטיפול ומלמדות את הילד שפה רגשית מעצימה ומתעניינת, שיפור התקשורת בין ההורה לילד, לחזק את מערכת היחסים שלהם ולפתור אתגרים שקיימים בהתנהלות שאיתן הם מתמודדים. ניתן לשלב את הצוות החינוכי בתהליך כדי לתת את המכלול ואת המיטב על מנת שהתהליך הטיפולי יהיה אפקטיבי, יעיל ויביא תוצאות.
למי מיועד הטיפול?
הטיפול מיועד לילדים בגילאי 3-7 הסובלים מקשיים רגשיים שונים, ביניהם:
חוסר ביטחון עצמי
ביישנות
קשיים חברתיים
חרדות
קשיי קשב וריכוז
קשיים בוויסות רגשות
מהם היתרונות של הטיפול?
מחזק את הקשר בין הילד להורה
עוזר לילד לפתח ביטחון עצמי
משפר את יכולות הוויסות הרגשי של הילד
תורם להתפתחות חברתית בריאה
מסייע לילד להתמודד עם קשיים רגשיים
נעים מאוד,
אני רותם קדוש, מאמנת אישית-רגשית לילדים ובני נוער, אוהבת א.נשים, שיווק, גדילה והתפתחות אישית תמידית.
סיימתי לימודי אימון רגשי, בוגרת מכון אדלר, מנחה קבוצות הורים וממשיכה ללמוד כל הזמן גם עכשיו. קוראת, לומדת, חוקרת משתתפת בהרצאות וסמינרים, נפגשת עם מומחים בתחום האימון והטיפול הפסיכולוגי בילדים.
ביום שהתחלתי את המסע שלי בעצמי והתחלתי לקחת אחריות על הבחירות שלי והתוצאות שלהן, ידעתי שזה יהיה הדבר שבו אעסוק בחיי – אימון ילדים ונוער. אני אוהבת ילדים ובהשקפתי כמאמנת אני מחויבת לילד ורואה עצמי שותפה מלאה לדרך ולמסע חייו. המוטיבציה שלי היום מתמקדת בלשחרר אמונות מגבילות ודפוסי חשיבה אוטומטיים שמנהלים את הילד ולנטוע זרעים חדשים של ביטחון, הכרת הטוב, שמחה, ובעיקר חיבור לעצמו ממקום מודע שבו הוא מרגיש את עצמו, את רגשותיו ואת הוייתו.
שלכם באהבה
רותם קדוש
רותם קדוש
אני מאמינה כי הילד הינו חלק בלתי נפרד ממשפחתו ועל כן הטיפול מתחיל באבחון הקשיים של הילד לצד הקשיים המופיעים במשפחה. כחלק מהאבחון אני מקבלת מידע על ידי שאלונים גם ממסגרת החינוך של הילד, על מנת לייצר תמונה רחבה ככל האפשר, בכדי לייצר תכנית טיפולית המתאימה לילד ולמשפחתו. אני מזמינה אתכם לתהליך ליווי שישנו את החיים שלכם ואת החיים של הילד שלכם - מלאו את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם.
רותם קדוש
שלבי הטיפול
אבחון מעמיק
- הבנת הקשיים של הילד והקשיים המופיעים במשפחה.
- קבלת מידע ממסגרת החינוך של הילד.
- יצירת תמונה רחבה ככל האפשר.
תכנית טיפול אישית
- טיפול פרטני המלווה בהדרכת הורים.
- טיפול הורה-ילד.
- הדרכת הורים בלבד.
- הפניה לטיפול קבוצתי.
טיפול מותאם לילד
- התמקדות ברגשותיו, באמונותיו ובמערכות היחסים שלו.
- דגש על המצוקות הנפשיות והקשיים בחייו.
- חיזוק כוחותיו ויכולותיו.
- שימוש במשחק ובשיחה, בהתאם ליכולתו של הילד.
- יצירת קשר טיפולי בטוח ומוגן.
“ביטחון עצמי הוא חלק מאד חשוב בהתפתחותם של ילדים קטנים. בלעדיו החיים מאתגרים, מקשים ואינם קלילים, מעיקים ומתסכלים.!”
ביטחון עצמי הוא חלק מאד חשוב בהתפתחותם של ילדים קטנים. בלעדיו החיים מאתגרים, מקשים ואינם קלילים, מעיקים ומתסכלים. לנו זה מובן מאליו, אנו פועלים מתוך הרגלים, אך מה קורה אצל ילדים קטנים, שאין להם ביטחון לעשות דברים? פחד לדבר עם ילד אחר ומדחייה לשתף מה מציק לי, מה אני רוצה ומה אני מרגיש לאגור אומץ אם יפנו אליי האם אצליח לענות או שאסגר? הם גדלים לתקשר עם מסכים, שקועים בתוך עולמם.
ביטחון עצמי מאפשר לילדים לאהוב את עצמם, להתנהל ללא חשש, לסמוך על עצמם ולהיות כמו שילדים אמורים להיות, שמחים מצחיקים סקרנים, שובבים ופשוט מאושרים……
שאלות תשובות
?
טיפול זה הינו משולב הורה וילד ובמסגרתו ניתן מענה לחיזוק הביטחון העצמי, יצירת שיח רגשי, העצמה, קשיים בתקשורת, דפוסי התנהגות בעייתיים כמו קושי בוויסות רגשי, חרדת נטישה, פחדים וביעותי לילה, בעיות הרטבה – ועוד. מטרותיו העיקריות של הטיפול הדיאדי לאפשר להורה ללמוד כיצד לנהל שיח רגשי עם הילד ולאפשר להורה להתבונן בזמן אמת על סיטואציות שמתנהלות בטיפול ומלמדות את הילד שפה רגשית מעצימה ומתעניינת, שיפור התקשורת בין ההורה לילד, לחזק את מערכת היחסים שלהם ולפתור אתגרים שקיימים בהתנהלות שאיתן הם מתמודדים. ניתן לשלב את הצוות החינוכי בתהליך כדי לתת את המכלול ואת המיטב על מנת שהתהליך הטיפולי יהיה אפקטיבי, יעיל ויביא תוצאות.
סוג טיפול שמתבצע סביב משחק שבו לוקח חלק הילד חלק פעיל ומשמעותי באמצעות משחקי קופסא, עבודה עם סליים או קליי, משחקי כדור, משחקי קלפים – ועוד. באמצעות הטיפול לומד הילד בגיל הרך להביע את עצמו באמצעות מילים וכך הוא יכול ליצור קשר בין-אישי. על ידי שימוש בסמלים, המשחק מסוגל להציף סוגיות מתוך מעמקי נפשו של הילד, וכך אני מקבלת מידע ותובנות לגביו, דבר שמסייע לו לפתור בעיות ולהתפתח ולדבר בשפה רגשית שתאפשר לו להיות מבין ומובן ברמה הרגשית ובכלל.
ליווי הניתן באופן ישיר להורים. ניתן גם לשלב בין טיפול דיאדי והדרכת הורים. במהלך הטיפול ההורה רואה סוג של מודלינג שיאפשר לו ללמוד מה עובד ומה לא עובד ובאמצעות הלמידה הזו יכול שינוי גם בנקודות המבט, גם באמונות של ההורה הבלתי-מנוסה או המנוסה בכל הקשור לחינוך הילד,ההורה יבין את הקשר בין האתגר החברתי-רגשי של הילד, לבין חווית החיים שלו בבית. בתהליך הליווי מקבלים כלים פרקטיים שיעזרו לכם ליצור את השינוי שאתם רוצים .
צרו קשר
לקבלת ייעוץ
אני מזמינה אתכם לתהליך ליווי שישנו את החיים שלכם ואת החיים של הילד שלכם.
מלאו את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם.
טיפול דיאדי
טיפול זה הינו משולב הורה וילד ובמסגרתו ניתן מענה לחיזוק הביטחון העצמי, יצירת שיח רגשי, העצמה, קשיים בתקשורת, דפוסי התנהגות בעייתיים כמו קושי בוויסות רגשי, חרדת נטישה, פחדים וביעותי לילה, בעיות הרטבה – ועוד. מטרותיו העיקריות של הטיפול הדיאדי לאפשר להורה ללמוד כיצד לנהל שיח רגשי עם הילד ולאפשר להורה להתבונן בזמן אמת על סיטואציות שמתנהלות בטיפול ומלמדות את הילד שפה רגשית מעצימה ומתעניינת, שיפור התקשורת בין ההורה לילד, לחזק את מערכת היחסים שלהם ולפתור אתגרים שקיימים בהתנהלות שאיתן הם מתמודדים. ניתן לשלב את הצוות החינוכי בתהליך כדי לתת את המכלול ואת המיטב על מנת שהתהליך הטיפולי יהיה אפקטיבי, יעיל ויביא תוצאות.
טיפול במשחק
סוג טיפול שמתבצע סביב משחק שבו לוקח חלק הילד חלק פעיל ומשמעותי באמצעות משחקי קופסא, עבודה עם סליים או קליי, משחקי כדור, משחקי קלפים – ועוד. באמצעות הטיפול לומד הילד בגיל הרך להביע את עצמו באמצעות מילים וכך הוא יכול ליצור קשר בין-אישי. על ידי שימוש בסמלים, המשחק מסוגל להציף סוגיות מתוך מעמקי נפשו של הילד, וכך אני מקבלת מידע ותובנות לגביו, דבר שמסייע לו לפתור בעיות ולהתפתח ולדבר בשפה רגשית שתאפשר לו להיות מבין ומובן ברמה הרגשית ובכלל.
הדרכה וליווי הורים
ליווי הניתן באופן ישיר להורים. ניתן גם לשלב בין טיפול דיאדי והדרכת הורים. במהלך הטיפול ההורה רואה סוג של מודלינג שיאפשר לו ללמוד מה עובד ומה לא עובד ובאמצעות הלמידה הזו יכול שינוי גם בנקודות המבט, גם באמונות של ההורה הבלתי-מנוסה או המנוסה בכל הקשור לחינוך הילד,ההורה יבין את הקשר בין האתגר החברתי-רגשי של הילד, לבין חווית החיים שלו בבית. בתהליך הליווי מקבלים כלים פרקטיים שיעזרו לכם ליצור את השינוי שאתם רוצים .