השבוע שיתף אותי מתאמן מקסים שלי, שהוא חווה ימים לא פשוטים בבית הספר, הוא סיפר לי שהוא מרגיש שממש חשוב לו לעבוד על התחושות הקשות שיש לו כשהוא לא מגיע מאורגן ומסודר לכיתה, הוא מודע לכך שכשהוא לא מכין שיעורים או שהוא שוכח ציוד, הוא מתחיל להרגיש לחץ, פחד, זיעה ולעיתים גם בוכה.. בנינו מפה שמורכבת משני תסריטים האחד מה שקורה היום.. כשהוא לא לוקח אחריות ומגיע ללא שיעורים וללא ציוד והשני מה יכול לקרות אם יגיע לביה"ס כשהוא הכין את השיעורים והביא את הציוד.. לאחר שציירנו ושרטטנו את הכל על הלוח היתה לו תובנה מדהימה פתאום הוא הבין מה המשקל העצום של הבחירה שלו.. כשזה ממקום מודע, והיכולת שלו לראות ולהבין מה תהיה התוצאה במידה ויבחר כך או כך.. כמובן שבמהלך האימון הילד לומד כיצד ניתן לחזק את המקום של הסדר והארגון וההתמקדות בהגדלת ה"יש" באמצעות תרגילים פרקטיים ויישומיים מאוד מעולם האימון האינטגרטיבי שמתמקד בניהול הזמן, טבלת התארגנות, מיוחדות קוסמית ועוד… בתהליך הליווי ההורי שאני עושה עם ההורים, הם לוקחים אחריות ומובילים את החלק שלהם שמאפשר לילד לחוות תשתית חזקה, מכילה ומלאה בקבלה שמורכבת מחיזוק תחושת מסוגלות, מפיתוח שפה רגשית חדשה ועוד.. כשהתהליך עובד בחיבור מושלם של הורה ילד, ההצלחות מגיעות בהקדם…
ילדים זקוקים ליחס חיובי כדי להתפתח – אהבה ללא תנאי, אישור תמידי, הכלה וגבולות.